Top 10 sfaturi pentru cumparatorul de alimente de Supermarket

Top 10 sfaturi pentru cumparatorul de alimente de Supermarket

Acestea-s sfaturi pentru cei care mai considera supermarketul ca “única sursa de hrana”! Si vin dintr-o experienta ingemanata de gurmand, bun client la cuparaturi si persoana care a mai studiat cate ceva in ale dieteticii si nutritiei!

 

Cu stima si respect,

 

Atat pentru Doamne cat si pentru Domni…si un este scris in gluma, chiar daca pare!

 

1. Citeste etichetele! Reclama si publicitatea pe care ai citit-o/ vazut-o/ auzit-o ascunde de obicei partile negative ale produsului! Produsele de top se adreseaza la putini cumparator. Acestia le cauta si ca atare n-au nevoie de mare publicítate! Totdeauna, la citirea etichetei sa ai in vedere caloriile, continutul in grasimi satúrate si vegetale hidrogénate precum si sarea sau sodiul! Sa nu fie multe! Cu celelalte mai merge…

 

2. Dacă consideri ca te avantajeaza láctatele atunci alege-le pe acelea cu procentaj mai redus de grasime. Cumpara putine si roteste-le pe cele provenite de la diverse vietuitoare “furnizoare” de lapte. Cand vine vorba de branzeturi, alege-le pe cele “albe”. Nu-s mai bune, da-s mai sanatoase! Nu uita ca mai nou, exista si variante vegetale de lapte care, la producatorii seriosi sunt imbogatite in calciu, mult mai eficient decat cel din láctatele animale ( ex. https://www.farmaciaortomoleculara.ro/lapte-de-migdale-neindulcit-hipocaloric-imbogatit-cu-calciu-marin-organic-bio-ecomil-cutie-1000ml-p76 )

 

3. Nu cumpara multa paine! Ai s-o mananci! Nu te da in laturi de la variantele integrale necoapte, care in cantitate de 50g la micul dejun sunt invincibile ( ex. https://www.farmaciaortomoleculara.ro/paine-integrala-de-cereale-fara-gluten-3-pauly-500g-p4 ). Daca nu, alege painea integrala de cea mai buna calitate. La fel si pastele!

 

4. Cand micile gustari sunt imperioase ar trebui sa folosesti in cel mai rau caz mici batoane bogate in fibre ( ex. https://www.farmaciaortomoleculara.ro/baton-de-cereale-fara-gluten-si-lactoza-3-pauly-30g-p833) dar mai bine ar fi o portie de legume sau fructe nu prea dulci. Idealul ar fi ca – atunci cand vine pofta de dulce – sa mesteci vreo doua boabe neprajite sau nerafinate de cacao (ex. https://www.farmaciaortomoleculara.ro/boabe-neprajite-si-nefermentate-de-cacao-raw-food-bio-flores-farm-90g-p1070 ). Vei “prinde curent” imediat iar pofta de dulce va pieri instant, ajutandu-te sa ajungi la masa!

 

5. Supele si conservele non bio contin o sumedenie de aditivi, conservanti si arome artificiale care, pe langa faptul ca nu vin cu nici-un avantaj nutritional, consumul lor acumulat in timp poate aduce chiar mari prejudicii. Daca nu-ti permiti supe pre-preparate sau pulbere bio (ex. https://www.farmaciaortomoleculara.ro/pentru-adulti-c638-p1 ), mai bine fa-le acasa! Te gandesti ca ai s-o comanzi la birou!? Mai bine ia-o de acasa!

 

6. Cumpara doar rar sau chiar ocazional carne si preparate de carne grase! Ele-s bune la gust! Daca le ai in frigider, le vei dori!

 

7. Fa-ti dinainte de cumparaturi planurile vis a vis de ce meniu iti vei gati! Nu lasa la voia inspiratiei ce-ti va sosi in supermarket! Sigur acolo, iti vor face “cu ochiul” aliméntele pre-preparate ieftine, extrem de atragatoare la pret, aspect si ambalaj, dar foarte daunatoare sanatatii tale!

 

8. Nu te duce infometat la supermarket pentru ca vei cumpara mult mai mult decat iti trebuie si in general numai prostii de mancat rapid care au valoare energética mare dar sunt spoliate din punct de vedere micronutritional! Deci la supermarket dupa ce-ai mancat!

    In schimb, daca vei face cumparaturi on-line, te vei chivernisi mult mai bine! Pofta de “prostii” iti dispare si totodata poti sa citesti – nepresionat de nimeni – proprietatile alimentului dorit!

 

9. Daca totusi ai ajuns la supermarket INCERCA SA EVITI RAIOANELE CU DULCIURI, DESERTURI SI BAUTURI CU ZAHAR! Daca ai copiii cu tine, n-ai sanse!

 

10. Cel mai bun traseu de urmat in supermarket imi pare a fi urmatorul: incepe cu raioanele de legume, fructe, verdeturi, muguri apoi continua cu cel de peste si carne proaspata sau congelata, iar daca este necesar treci (dar cumpara putin) si pe la brutarie si lactate. Apoi, cu raionul de ape si vinuri rosii; visita ta la supermarket ar cam trebui sa se incheie!. Plateste repede fara sa te uiti prea mult la bombonelele atarnate prin preajma casierului si repede spre iesire! Evita pe cat posibil sa ai de-a face cu “frumusetile” din rafturile si galantarele raioanelor de mezeluri, bomboane, ciocolate, patiserie, cofetarie si chiar conservaraie.

 

Acestea-s sfaturi pentru cei care mai considera inca alimentele de supermarketul ca “única sursa de hrana”! Si vin dintr-o experienta ingemanata de gurmand, bun client la cuparaturi si persoana care a mai studiat cate ceva in ale dieteticii si nutritiei!

 

Cu stima si respect,

 

Dr. Albu Horatiu

Presedintele Societatii Romane de Medicina Ortomoleculara

Master in Biologia Moleculara del Cancer – CNIO, Medic Specialist MF, BI

Asesor Cientifico en Departamento Cientifico – Laboratorios Catálysis s.l, Madrid

Specialitati Medicina Adjuvantnta si Complementara: Nutritie Ortomoleculara, Dietética Speciala, Life Style (cod 31-012 OPMCA),

Agenti Antioxidanti (cod 11-011 OPMCA), Terapii pt. cresterea imunitatii (cod 13-012 OPMCA), Megavitamine (cod 35-014 OPMCA),

Suplimente Nutritionale (cod 38-014 OPMCA) – Clasificare O.M.S.(Legea 118/2007)

Membru al Ordinului Practicienilor de Medicina Complementara / Alternativa din Romania.

 

©2020 Farmacia Ortomoleculara. Toate drepturile rezervate! Site realizat de InMotion Media.

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!
× WhatsApp

Autentificare

Te poti conecta in contul tau de client prin introducerea datelor de autentificare in campurile de mai jos.

Nu ai cont?

Iti poti crea un cont de client prin una din modalitatile de mai jos.